Ιστορίες πεζοπορίας: Αντιμετώπιση φόβου και αποτυχίας στο Weminuche

μια σκηνή σε μια χορταριασμένη περιοχή που περιβάλλεται από δέντρα.

Κάθισα μόνος μου σε μια βραχώδη προεξοχή στα 13.000 πόδια, σκαρφαλωμένος στα μισά του δρόμου στο Jagged Mountain στο Weminuche Wilderness του Κολοράντο, κοιτάζοντας βόρεια προς την κορυφή Leviathan. Βγάζοντας το τηλέφωνό μου έκανα ένα βίντεο, όχι για να δείξω την απέραντη ομορφιά γύρω μου, αλλά μιλώντας στον εαυτό μου σε μια προσπάθεια να ηρεμήσω. Η φωνή μου ήταν σταθερή αλλά τα λόγια μου με πρόδωσαν. «Απλώς δεν το νιώθω», ήταν ένα μάντρα που επανέλαβα καθώς κοιτούσα τον αλμυρό ιδρώτα που κρυβόταν γύρω από το μέτωπό μου και τις σακούλες κάτω από τα μάτια μου με κοιτούσαν πίσω στην οθόνη. Ήταν ο λόγος μου – ή ίσως η δικαιολογία μου – γιατί δεν συνέχιζα προς τα πάνω.

Η φίλη μου Mareya και εγώ αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε για την κορυφή χωρίς να γνωρίζουμε μια διαδρομή ή ένα σχοινί για να μας βοηθήσει. Η μέχρι τώρα ανάβαση ήταν αυτό που χαριτολογώντας αποκαλούμε «γρασίδι 5ης κατηγορίας»: απότομες προεξοχές από γρασίδι και βράχο που προεξέχουν από την κατά τα άλλα κατακόρυφη όψη που χαρακτηρίζεται από βραχώδεις πύργους που μοιάζουν με πόμολα. Όταν το έκανα να σταματήσει, η Mareya συνέχισε να προσπαθεί να βρει ένα μονοπάτι προς την κορυφή, αλλά επέστρεψε μόλις λίγα λεπτά αργότερα με ήττα.

Το Jagged ήταν η δεύτερη αποτυχημένη απόπειρά μας για σύνοδο κορυφής στη σειρά. Την προηγούμενη μέρα ξεκινήσαμε για το Sunlight Peak, ένα από τα δημοφιλή 14ers στην περιοχή του Chicago Basin, μέσω της βόρειας κορυφογραμμής από το στρατόπεδό μας στη λίμνη Sunlight. Αποκτήσαμε την κορυφογραμμή από μια απότομη χλοοτάπητη πλαγιά που διοχετεύτηκε στις λίμνες από κάτω. Η κάτω κορυφογραμμή είχε σφιχτό βράχο και καθαρό διαδρομή—ένα συναρπαστικό αλλά διαχειρίσιμο αγώνα κατηγορίας 3. Αλλά καθώς προχωρούσαμε, η κορυφογραμμή σάρωνε ζαλισμένα προς τα πάνω, αναγκάζοντάς μας να κάνουμε πίσω ξανά και ξανά όταν χτυπούσαμε σε απόκρημνους βράχους.

Τελικά κατευθυνθήκαμε προς τη βορειοανατολική πλευρά του πάνω βουνού, όπου ένα ζευγάρι κινήσεις που μοιάζουν με καμινάδα κοντά στα 14.000 πόδια με άφησαν να κροταλιστώ και να αναρωτιέμαι αν ήμουν πάνω από το κεφάλι μου. Μια κοινή συμβουλή που θα ακούσετε από έμπειρους σκραμπλ είναι να μην ανεβαίνετε ό,τι δεν μπορείτε να κατεβείτε, και αναρωτήθηκα αν αγνοούσα τις καλές συμβουλές. 50 κάθετα πόδια κάτω από την κορυφή, ξεμείναμε από ασφαλείς επιλογές διαδρομής και φως της ημέρας.

Αλλά δεν κλείναμε λόγω έλλειψης εμπειρίας. Η Mareya και η φίλη μας η Hannah, η οποία ήρθε μαζί μας τις πρώτες δύο μέρες του ταξιδιού, είναι έμπειροι οδηγοί βουνού με δεκάδες εκτεταμένα ταξίδια και τεχνικές αναρριχήσεις κάτω από τη ζώνη τους. Έχουν αντιμετωπίσει το έδαφος από το Indian Creek μέχρι το Denali. Η ικανότητά τους σε συνδυασμό με την έλλειψη εμπειρίας και τα νεύρα μου με άφησε να αμφισβητώ συνεχώς τις ικανότητές μου και τη θέση μου στα βουνά. Έτσι, καθώς καθόμουν εκεί στο Jagged, πιασμένος και απογοητευμένος από τον εαυτό μου, αναρωτήθηκα αν αυτό ήταν πραγματικά για μένα.

Μαθαίνουμε να αγαπάμε την ύπαιθρο

Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Ιντιάνα, μεγάλωσα βυθισμένος σε παραδοσιακά αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο και το λακρός. Το κάμπινγκ και η ποδηλασία βουνού μέσα από τα δάση και τα λατομεία της νότιας Ιντιάνα ήταν οι πιο κοντινές μου συναντήσεις με μια ζωή σε εξωτερικούς χώρους. Αυτές οι εμπειρίες φύτεψαν τον σπόρο που θα με πήγαινε τελικά στο Κολοράντο το 2017, όπου τα επόμενα τρία χρόνια ήταν γεμάτα πρωτιές: να μάθω σκι, να κάνω σακίδιο, να καταλάβω τι ανακατεύοντας βαθμούς είναι, και τελικά βρίσκουν την αγάπη για το τρέξιμο στο μονοπάτι.

Οι φίλοι από το Κολοράντο με τους οποίους ήρθα, συμπεριλαμβανομένης της Mareya και της Hannah, ήταν όλοι έμπειροι και πρόθυμοι να με πάρουν υπό την προστασία τους. Ως ο μόνος αρχάριος στην ομάδα, κατέληγα σταθερά έξω από τη ζώνη άνεσής μου. Τα ύψη ήταν πάντα ένας μικρός φόβος που ποτέ δεν δοκίμασα πραγματικά και η έκθεση ήταν μια νέα αίσθηση. Τα λίγα που είχα κάνει μέχρι αυτό το σημείο με άφησε επιφυλακτική να το πιέσω, αβέβαιος για το πώς θα αντιδρούσα αν τα πράγματα γίνονταν σοβαρά.

Και κάθε ταξίδι στα βουνά του Σαν Χουάν μπορεί γρήγορα να γίνει σοβαρό. Φωλιασμένο στη νοτιοδυτική γωνία της πολιτείας, σε απόσταση έξι ωρών από το Ντένβερ, το San Juans φιλοξενεί δημοφιλείς προορισμούς όπως το Telluride, το Silverton και το Ouray. Είναι επίσης το σπίτι σε μεγάλα, κομψά βουνά που είναι διαβόητα για τη δυσκολία τους και για την ανθεκτικότητα των ντόπιων που παίζουν ανάμεσά τους.

Πριν από αυτό το ταξίδι, η μόνη μου εμπειρία στο San Juans ήταν δύο χρόνια πριν στο όρος Sneffels, ένα δημοφιλές και απλό 14er, το οποίο ήταν μια μικρή εισαγωγή στο τεράστιο και προκλητικό τοπίο που διατίθεται σε αυτό το μικρό τεταρτημόριο της πολιτείας. Αυτή τη φορά προγραμματίσαμε ένα πενθήμερο ταξίδι με αφετηρία το Vallecito Reservoir κοντά στην πόλη Durango, που σηματοδοτεί το νότιο άκρο του San Juans. Θα πεζοπορούσαμε βόρεια και μετά δυτικά, συνδέοντας ένα μέρος του Υψηλή διαδρομή Weminucheμια κακοτράχαλη αλπική διαδρομή που εκτείνεται περίπου 50 μίλια μεταξύ Durango και Silverton.

Η διαδρομή καλύπτει ορεινά περάσματα και λεκάνες απορροής ποταμών, περνώντας αρκετό χρόνο πάνω από τη γραμμή των δέντρων. Η συγκεκριμένη διάταξή μας θα κάλυπτε λίγο πάνω από 30 μίλια με 10.000 πόδια υψομετρικής αύξησης μέσω της πυκνής υπερανάπτυξης, των συντριμμιών χιονοστιβάδων, των εκτεθειμένων πλαγιών αστραγάλου και των θυλάκων χιονιού που απομένουν από τον χειμώνα.

Φορώντας τα πακέτα των 60 λιβρών μας, θα ξεκινούσαμε με ένα βάναυσο τρέμουλο μέχρι τη λίμνη Sunlight, στη συνέχεια κατευθυνόμαστε βόρεια από το βουνό Jagged, την κορυφή Leviathan και μέχρι τη νότια πλευρά της οροσειράς Grenadier πριν στρίψουμε δυτικά. Από εκεί θα αποκτούσαμε το βόρειο πέρασμα μεταξύ Vestal Peak και Trinity West πριν συνδεθούμε με το μονοπάτι του Κολοράντο μέχρι το πέρασμα Molas στον αυτοκινητόδρομο εκατομμυρίων δολαρίων.

Ένας αγώνας μεταξύ κορυφών

Κοιτάζοντας πίσω τώρα, είναι μια καλή διαδρομή. Όπου λείπει σε χιλιόμετρα, αναπληρώνει τη συμπεριφορά. Κερδίζαμε κάθε μίλι μόλις φύγαμε από το Vallecito Creek, ελέγχοντας σχεδόν κάθε όρο για „κουραστική μετακίνηση στα βουνά“: scrambling, bushwhacking, slogging, postholing. Αλλά το μυαλό μου είχε καταναλωθεί με τις σκέψεις να φθάσω στις κορυφές του Ήλιου, τις Οδοντωτές και τις Κορυφές Βέλους. Φαντάστηκα το πέρασμα του Μόλα, ξεπερασμένο αλλά νικηφόρο, με μερικές κλασικές κορυφές κάτω από τη ζώνη μου. Όλο το διάστημα που μεσολάβησε ήταν απλώς να μας πήγαινε και από τον στόχο.

Όταν κατεβήκαμε από το Jagged, φοβόμουν την πιθανότητα να επιχειρήσω το Arrow, την πιο τεχνική κορυφή της διαδρομής μας. Η αυτοπεποίθησή μου εκτοξεύτηκε και μάταια προσπαθούσα συνεχώς να κρύψω την απογοήτευσή μου. Συνήθως είμαι φλύαρη και δεσμευμένη όταν βγαίνω στα βουνά. Αλλά σε αυτό το σημείο άρχισα να κινούμαι, με το κεφάλι κάτω, πιο παρών στις εσοχές του μυαλού μου παρά στο τέλειο αλπικό περιβάλλον που με περιβάλλει.

Και ήταν τέλειο, γιατί ο καιρός θα μας είχε δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα αν δεν ήταν. Περάσαμε τρεις ολόκληρες μέρες στα 12.000 πόδια ή πάνω και κατασκηνώσαμε έως και 13.000. Οι διαδρομές κατάβασης έκτακτης ανάγκης δεν ήταν απλές και θα μας έβαζαν πιο βαθιά στην έρημο. Αλλά και για τις έξι μέρες και τις πέντε νύχτες, είχαμε πλήρη ήλιο με λίγο αέρα. Όποιος έχει σακίδιο μπορεί να σας πει ότι είναι ευλογία.

Οι επόμενες δύο μέρες μεταξύ Jagged και Vestal ήταν δύσκολες και όμορφες. Ο Talus μετατράπηκε σε χωράφια που δοκίμασαν τόσο τη δύναμή μας όσο και την υπομονή μας. Τα μακριά μίλια, το υψηλό υψόμετρο και τα βαριά μπουλούκια μας κούρασαν. Το έργο που είχα μπροστά μου και η ομορφιά του περιβάλλοντός μας με τράβηξαν έξω από το funk μου και για λίγο ξέχασα τον στόχο μας.

Φτιάξαμε ένα συγκρότημα και γράψαμε τραγούδια για να μνημονεύσουμε το μίσος μας για τις πλαγιές του αστραγάλου, αυτούς τους άθλιους βράχους που άρπαζαν τους αστραγάλους μας και μετακινούνταν κάτω από τα πόδια μας. Η καραμέλα μοιράστηκε με μερίδες και την απολάμβανε σαν εκλεκτό χαβιάρι. Αγρυπνούσαμε πάνω από το αλπίγγωνο που υποχωρούσε κάθε βράδυ και όταν σκοτείνιαζε, τριγυρνούσα στα κάμπινγκ μας παίρνοντας φωτογραφίες—δεν χρειάζεται προβολέας χάρη σε σχεδόν πανσέληνο—και πίνοντας τα ήρεμα, ήσυχα βράδια. Αλλά ο Arrow έμενε ακόμα μπροστά.

Επαναπροσδιορισμός της αποτυχίας στα βουνά

Κάναμε την τελευταία μας κατασκήνωση σε μια γωνιά με γρασίδι ανάμεσα σε ογκόλιθους και αειθαλή, ανάμεσα στις κορυφές Vestal και Arrow Peaks. Καθώς μαγειρεύαμε το δείπνο, κάναμε τον απολογισμό του ταξιδιού μας και κοιτάξαμε το πρόσωπο πίσω μας. Ήμασταν τρακαρισμένοι και οι πληροφορίες διαδρομής στο τηλέφωνο της Mareya δεν φορτώνονταν πλέον. Δεδομένου ότι το Arrow ήταν η πιο τεχνική κορυφή στη διαδρομή μας, η Mareya με ρώτησε αν θα έπρεπε να το ακολουθήσουμε ή απλώς να ολοκληρώσουμε την υπόλοιπη διαδρομή μας την επόμενη μέρα.

Θα έλεγα ψέματα αν έλεγα ότι δεν ανακουφίστηκα. Η συζήτηση ήταν σύντομη. Και οι δύο συμφωνήσαμε να ολοκληρώσουμε τα υπόλοιπα 12 μίλια την επόμενη μέρα και να επιστρέψουμε στο Durango. Καθώς τακτοποιηθήκαμε για να απολαύσουμε την τελευταία μας νύχτα στα βουνά, απαλλαγμένοι από το άγχος μιας άλλης απόπειρας κορυφής, σκέφτηκα όλα όσα είχαν συμβεί.

Ήμουν απογοητευμένος που δεν ανέβηκα ούτε ένα βουνό και εξακολουθούσα να αμφισβητώ τις ικανότητές μου και την όρεξη μου για τεχνικές αναβάσεις. Η ανταγωνιστική μου φύση δεν με αφήνει να ξεφύγω, όσο παράλογο κι αν είναι. Αυτό που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως έλλειψη προετοιμασίας, γνώσης διαδρομής και χρόνου, αντιθέτως το θεώρησα ως προσωπική έλλειψη σκληρότητας.

Αλλά καθώς τα σύννεφα έγιναν πορτοκαλί μανταρίνι και μπλε ναυτικό, είδα επίσης τον τέλειο καιρό, τις επικές κορυφές που διέσχισα, τους καλούς φίλους και τις μέρες που είχα αποσυνδεθεί από το τηλέφωνό μου. Ήμασταν τυχεροί που πήραμε το ταξίδι που κάναμε. Έτσι, επιτέλους, άφησα τον εαυτό μου να νιώθω περηφάνια για αυτό που καταφέραμε: να κάνουμε σακίδιο σε μια διαδρομή κυρίως εκτός μονοπατιού μέσα από μερικά από τα πιο τραχιά εδάφη που έχει να προσφέρει το Κολοράντο.

Υπάρχει ένας λόγος που μας ελκύουν οι κορυφές: το επίτευγμα, η αίσθηση που νιώθεις να κοιτάς τις γύρω περιοχές από ψηλά, είναι εθιστικό. Αλλά πριν από αυτό το ταξίδι, πίστευα ότι δεν άξιζα καθόλου να βρίσκομαι στα βουνά, εκτός κι αν ήμουν αυτή η ατρόμητη, εξιδανικευμένη εκδοχή του εαυτού μου. Δεν μπορούσα απλά υπάρχει σε αυτά τα μέρη? Έπρεπε να πετύχω κάτι. Το να αποδεχτείς τις δικές σου ελλείψεις είναι δύσκολο να καταπιείς, αλλά αυτή η τοξική νοοτροπία κατέστρεφε την αγάπη μου για τα βουνά.

Αντί να δω αυτό το ταξίδι ως μαθησιακή εμπειρία, το είδα ως προσωπικό λάθος. Αλλά η αποδοχή των «αποτυχιών» μου σε αυτό το ταξίδι ήταν τόσο για την αποδοχή των δεξιοτήτων μου όσο και για την αντιμετώπιση της πραγματικότητας — ο φόβος είναι φυσικός. είναι κάτι που μαθαίνουμε να αντιμετωπίζουμε.

Η αξία ενός ταξιδιού δεν μετριέται με τις κορυφές, ούτε η αξία μου ως υπαίθριος άνθρωπος. Κοιτάζοντας πίσω στο ταξίδι, θυμάμαι τα χαλαρωτικά ηλιοβασιλέματα, τα αστεία κατά τη διάρκεια του χαμόγελου και τον πρωινό καφέ ως το πρώτο φως – περισσότερο από ό,τι εγώ δεν το έκανε κάνω. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε να αλλάξω τον εαυτό μου, έπρεπε απλώς να αλλάξω την οπτική μου.